Saturday, August 22, 2009

Tok dan Cerita Di Pasar Dungun


  1. Apa saja yg dijual time pose2 gini, semuanya nampak sedap dan menyelerakan.
  2. Nak membeli daging, kena beratur panjang..macam time raya jer.
  3. Budaya orang kita, time posa kena masak dan makan benda yg spesel2.
  4. Ada orang kata, time puasa kita boleh jimat..ambe rasa tidak..makin boros dan mengikut hawa nafsu ada arr..heheh.

7 comments:

Nakamura Kazuki said...

layan city hall baru episod sebelas,
time syok nak bermoreh ditegur plak kawan,
Tok ambe nak cakap tapi cam dah malas,
kalau boros tu kira macam dongseng syaitan...

kekeke....tapi tok..bila kat pasar ramadhan...nampak ayam percik, nampak murtabak, nasi tomato, cucur udang....alamatnya halmoni syaitan pun kalah...kekeke

<< s| tED| >> said...

kami sekeluarga.. (ceh ayat permulaan!!)kalau puasa ke hari biasa ke juadah tetap sama.. xde lah sampai x muat meja.. ekekeekekke

pasar ramadhan pun tak pergi. makan seadanya. ALhamdulillah... tak de kuih muih kecuali pemberian jiran.. :)

tokder said...

betullah tu nakamura..heheh

tedd..sikap yg bagus.

ashie023 said...

tok kawal skit pemakanan tuh, beli aper yang patut je...

Chem5007 said...

Memang ar Tok, memang x leh berjimat la bulan posa ni. Tapi kalo nk betul2 berjimat boleh la Tok, lepas balik keje jer..jgn berenti kat Bazar Ramadhan..trus jer balik rumah. Kalu lalu tepi pun uat tengok sebelah mata jer...haha. Tengok pulak orang bakar ayam golek tepi jalan..jangan pedulikan..hehe..walaupun cerut doh perut..huhu. Masak sendiri kat umah lagi jimat. Masak lauk2 sekadar leh kenyang jer..x perlu banyak2 lauk..pastu mula la doik abis..guane Tok?

Anonymous said...

yerlah mokde, chem.


tok

Snowwhite Zone said...

time pose mn leh jimat.. boros mlebeh.. cth mcm sy, kalu g psr ramadhan, sume bend ank bl.. time bbuka.. terus flat, kekenyang,. tu pun ada lebih lg tu..