Thursday, March 5, 2009

Kronologi Hari Pertabalan Sultan Trg ( Rabu )




  1. Belum pung 9.00 pagi, bertolak ke Kuantang. Hari yang cukup cerah. Alas perut ngan roti rega 60 sen & air vitagen ( Munir beli kt stesen minyak Petronas AMBS ). Sape drive? Org yg penakut nk keluor parking & selalu kena kutuk dek kengkawan sbb rela ikut belakang lori..


  2. Tak berhenti makan di Cheneh @ di mana2 pung sbb nak simpan perut utk Kenny Rogers..


  3. Jalan yg lengang sbb org Pahang kerja, org Trg jer yg cuti..heheh.


  4. Sampai di Mega Mall, terus ker Kenny Rogers..sayangnya ayam x masak lg. So, jenjalan kt Kedai Buku Popular.


  5. Munir yg gile membaca + ashie yg suke komik telah membeli beberapa novel omputih. Supaya x menghampakan tuan kedai, aku pung angkat satu..Koleksi Aku Budak Minang yg glamer sungguh zaman aku muda2 dulu..( majalah Gila - Gila ada lg tak? )


  6. Makan dgn lahapnya ayam panggang tu..seolah2 dah 10 tahun x jumpa.


  7. Lepas sendawa 2, 3 kali, ronda2 kedai kasut & beg. Apalagi..aku & Munir pung beli arr mana yg patut..pandang muka Ashie, nampak tahap keboringan yg tinggi..( eleh x minat beg, pahtu handset & purse sumbat lam beg aku ).


  8. Abis bahagian aku & Munir, giliran Ashie pulok..beli handset baru tu..rega pung buleh tahan..( telan air liur jerlh aku..)


  9. Ni kedai yg x pernah miss - kedai CD. Masa ni aku pulok yg menunggu..lama giler pilih CD. Nak beli 5 jer, pilih cam nak beli 100 keping.


  10. X puas ronda Mega Mall, gi East Coast Mall. Solat jamak takdim kt situ. Munir beli kamera Sony. Canggih tu. Masa ni aku x telan air liur sbb aku kurang minat bergambor..heheh


  11. Makan kali kedua ( makang lagi..) kt Johnny's. Kedarah steamboat. Aku makang telur rebus jer..yer ker?


  12. Sebelum balik, beli baju baby & sandal BATA ( ni jer taraf aku )..Ashie x pernah lupa akan sushinya..


  13. Dalam perjalanang balik, Ashie & Munir senyap jer..tido arr tu. Aku pulok boring drive sorang2..nak hilangkan ngantuk, aku melalak kuat2. Lagu denting nyanyian Melly aku rasa dah bertukor jd lagu dinding kot..


  14. Sampai umah, ada orang tu terus jer explore handset baru dia..


  15. Kesimpulannya, hari yg membahagiakan..bangun pg td, rasa malas nk gi skoloh. Jeles tengok Ashie tido..

p/s ; patutnya malam ni ada acara bakor ikang, sotong & udang..apa kan daya, ashie terpaksa balik..so, sotong, udang & ikang yg dah dibeli tu terpaksalah di celup tepungkan tengah hari esok..apa pung..selamat maju jaya ash..( aku sedih ni..ish..ish..ish ).



No comments: