Wednesday, December 24, 2008

Novel Peberet


Ni arr novel yg aku cukup x puas ati endingnya..tengah syok2 baca & layan perasaan, tetiba jer si Serena ( perempuan omputih - heroin) hilang , maybe jatuh gaung..


Aku pun x sure nape aku suke sgt ceta ni. Mungkin sbb sudut penceritaan dia....daripada kisah moyang yg terlontar jauh ke dunia barat ( terperangkap di pelabuhan masa zaman penjajahan Belanda ) hinggalah kpd piut dia yg nama Azahari ( lelaki Melayu terakhir hehe ) membuatkan aku spt berada pd zaman itu..( tu yg terbuai2 perasaan tu )..


Azahari tu pulak seorang yg berpandangan jauh, nk cari salsilah moyang dia yg pernah kawin ngan omputih, pahtu tenang dan hensem orgnya..(patut arr Serena jatuh ati ).


Kisah moyang Azahari tu macam real dan logik mengikut tarikh2 lam ceta tu..Tabik arr kpd penulisnya kerana mengkaji sejarah Tanah Melayu sebelum menghasilkan novel ni..


Dan aku pulak tertanya2 siapa yg layak memegang watak Azahari kalu novel ni dijadikan filem? Zamarul Hisham? Rosyam Nor? Zek Zaidi? Farid Kamil? Zul Huzaimy? Aqasha?Fahrin? ( sure dude bengang ni )...

No comments: