Saturday, January 3, 2009

2009 Tahun Penjimatan!

Tengah ari td dlm ujan renyai ala2 lebat, aku duk melangut depan Bengkel Zaki tunggu tukor minyok itam & bateri, aku terfikirkn 1 perkara..apa kata thn ni aku buat perubahan dr segi perbelanjaan ( br mlm td rembat kfc & br mnggu lepas kedaroh mcd )..di mana aku kurangkn mkn benda2 berkolesterol tinggi & apa saje yg akn meningkatkn tahap sweet pee aku..( puok2 ni..jgn ajok aku g mana2 hatta kedai pok musa @ kedai polis sekalipun..ingat tu!)
Aku rasa perbelanjaan terbesor aku ialah makanan...dok kisah langsung nk mkn d mana..abih duit pn xpe..( br jer janji ngan dude & munir nk mkn steamboat grill kt Resident Inn ...heheh) jd langkah penjimatan terbesar aku ialah mengurangkn selera mkn & buat byk tabung..
  1. Tabung 1 - tabung jenjalan 2009- share ngan munir & dude..tabung ni dibuat memandangkn ada 3 projek terbesar kami iaitu pi Sg Petani, pi Langkawi ( 9 Mei ) & pi Melaka.
  2. Tabung Rohokh - sambungan dr projek thn lepas..nampoknya berjaya bila time terdesak nok pakai duit.
  3. Kutu Perabot - ni projek mek mah..kami tlg melaksanakn impian dia jer..

Oleh itu..kengkawan yg disayangi..tlglh support ambe ni deh..demi utk kesejahteraan bersama.

p/s utk chem..v resepi char kuar teow tu..nampok sedap jer deme ranggoh..heheh

No comments: