Wednesday, October 14, 2009

Tok dan Ketuhanan


  1. Apa saja yg kita lakukan, jgn lari dari landasan-Nya..
  2. Tak cukup dgn hanya 5 kali solat & 2 helaian Al-Quran yg dibaca..
  3. Usah sibuk runsingkan dunia, itu tak beres, ini tak siap..
  4. Fikirkan juga tempat ABADI yg tidak ada sesiapa dpt menolong kita..

8 comments:

Raihan said...

1) betul2 sy sokong
2) hurmm .. sy pn tergolong dlm ni la.. harapkn smyg n bc quran je..
3) insyaALlah
4) ni semestinya wajib./..

ashie023 said...

alamak...cam aku je tu..sibuk sgt ngan keje..aduyai...pah ni ambe kene pikir mende lain jugak..

tokder said...

yer raihan, ashie.. :)

Nakamura Kazuki said...

terkedang seketika ambe...terfikir seketika apakah ABADI kita adalah abadi ketenangan atau kerungsingan...

tokder said...

naka..moga2 abadi ketenangan..

waiem said...

kadang lalai dengan duniawi...seeloknya seimbangkan lah...mudahan kita semua tak tergolong dlm golongan mereka yg lalai...amin

TokNabe said...

walau sesibuk mana kita, jangan lupa kita ni hambaNya.

DaliaLiyana said...

u r rite..
akak setuju...
sentiasa ingat asal usul kite...